Klachtenprocedure

Klachtenprocedure Praktijk Puur & Zuiver


Praktijk Puur & Zuiver probeert klachten te voorkomen, mochten er ondanks dat toch klachten ontstaan, dan probeert Praktijk Puur & Zuiver deze klachten op te lossen. Elke klacht wordt serieus genomen en onderzocht. Het doel van klachtonderzoek is het herstel van vertrouwen tussen Praktijk Puur & Zuiver en haar cliënt(en) en het benoemen van leermomenten voor het bedrijf. Wij streven naar een optimale kwaliteit en professionaliteit, het correct en tijdig afhandelen van eventuele klachten speelt hierin een belangrijke rol. Indien u klachten heeft, dan horen wij dat graag zo spoedig mogelijk. Op deze wijze kunnen wij deze ongewenste situatie snel oplossen. Alle klachten behandelen wij op dezelfde manier:


Het indienen van een klacht:

  • Ingezonden klachten zullen te allen tijde vertrouwelijk worden behandeld.
  • In eerste instantie dient u uw klacht mondeling in bij de therapeut.
  • Dien daarna uw klacht zo spoedig mogelijk per brief of per e-mail in.
  • De klacht dient duidelijk omschreven te worden met een heldere onderbouwing van uw standpunt en kan nooit anoniem ingediend worden. Na ontvangst wordt een klachtdossier geformeerd.
  • De klacht dient de volgende gegevens te bevatten: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, datum en tijdstip van de gebeurtenis, over wie en/of wat u ontevreden bent en het doel van uw klacht.


Stuur de klacht per brief aan:

Praktijk Puur & Zuiver

T.a.v. Marinda Wesselius - Wiechers

Poeloever 8

2371 JH Roelofarendsveen


Stuur de klacht per e-mail aan:

info@praktijkpuurenzuiver.nl


Hoe wordt mijn klacht opgelost?

  • De klacht wordt geregistreerd en Praktijk Puur & Zuiver zorgt er voor dat de klacht bij de verantwoordelijke terecht komt.
  • U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging met betrekking tot de klacht.
  • In eerste instantie zal getracht worden uw klacht door bemiddeling op te lossen.
  • Indien de klacht niet door bemiddeling kan worden opgelost dan zal een onderzoek naar de klacht plaatsvinden met gebruikmaking van hoor- en wederhoor. Hierna wordt een beslissing genomen over de klacht.
  • Alle klachten handelen wij vervolgens binnen vier weken af. Als er langere tijd nodig is om onderzoek te doen, stellen wij u binnen de eerder aangegeven termijn van vier weken op de hoogte waarbij reden van uitstel wordt toegelicht. Tevens geven wij u dan een indicatie wanneer wij u uitsluitsel geven.
  • Alle klachten registreren wij voor minimaal 1 jaar.
  • Indien u zich niet kunt vinden in het antwoord of de wijze waarop u behandeld bent dan kunt u contact opnemen met de klachtencommissie van Geschillen Alternatieve Therapeuten (GAT) via https://www.gatgeschillen.nl/ik-heb-een-klacht-wat-nu/


Niet in behandeling nemen van een klacht

  • Praktijk Puur & Zuiver hoeft uw klacht niet te behandelen als deze gaat over een gebeurtenis die langer dan zes maanden voor indiening van de klacht heeft plaatsgevonden.
  • Praktijk Puur & Zuiver hoeft uw klacht niet in behandeling te nemen als deze handelt over een gebeurtenis die door het instellen van een procedure aan het oordeel van een rechterlijke instantie is voorgelegd.
  • Als uw klacht niet in behandeling wordt genomen dan ontvangt u hierover uiterlijk binnen vier weken schriftelijk bericht.


Nederlands recht

Het Nederlands recht is op deze regeling van toepassing.


Roelofarendsveen, 27 oktober 2022


Met vriendelijke groet,

Marinda Wesselius - Wiechers

Praktijk Puur & Zuiver

Share by: